fbpx

עסקים וארגונים

בעולם העסקים התחרותי היום, מה שמבדיל בעיקביות בין חברות מצליחות לנכשלות הוא קבלת ההחלטות והפעולות הנכונות.
תכנון וניהול אסטרטגי עסקי וארגוני הוא הכלי היחיד והחשוב ביותר להבטיח את קיומו והצלחתו של עסק בסביבה העכשיוית המשתנה ולהצדיק את הקמתו וייעודו. אסטרטגיה נכונה תקבע איך העסק/ארגון ייפעל ייצמח ייתחרה וישיג את מטרותיו ומימוש ייעודו, בהתאם ליכולות והמשאבים הקיימים.

אסטרטגיה עסקית וארגונית
עמוד התווך

ראשית להתמקד לקבוע ולעשות את הדברים הנכונים ואח”כ איך לעשות אותם נכון

התכנון והניהול האסטרטגי משדרגים את תורות הניהול המסורתיות וחשיבותם להבטיח שהמטרות והייעוד שלשמם הוקם העסק יושגו. כל שינוי פנימי או חיצוני שמחוייב ויתבצע יהיה ממוקד תוצאות ויתעדף את מטרות החברה והיעדים שנקבעו, עפ”י התכנית העסקית-אסטרטגית . כל בנייה של אסטרטגיה לארגון פעיל כרוכה בתהליך של שינוי ארגוני שיתאים לתכנית האסטרטגית והשגת ייעדי הארגון,

ה-מתודע” מבוססת ועדכנית, תוצאה של חקר וניסיון מצטבר של מאות חברות מצליחות בעולם, ופרקטיקה אישית Hands-On בעולם העסקי הגלובלי של יותר מ-25 שנים בהובלת עסקים, סטארטאפים  וארגונים, תהליכי שינוי ובניית אסטרטגיות שמצליחות, בארץ ובעולם.

בבסיס התכנון האסטרטגי העסקי, שלנו,  שתוצאתו תהיה מפת דרכים- ותכנית פעולה,  שתכליתם להתוות דרך ועקרונות פעולה כיצד על הארגון להשיג את מטרותיו ולהגיע ליעדים שהציב לעצמו.
שני מוטיבים עיקריים מתקיימים, האחד התשובה לשאלה מה עלינו לעשות כדי לשפר את מצבנו ולשם כך נקבע יעדים ומטרות לטווחים הקרוב והרחוק, (הרלוונטיים לתוצאות שנרצה להשיג), והמוטיב השני יהיה מהן הפעולות שעל הארגון לבצע על מנת להשיג מטרות ויעדים אלו בכדי שהעסק יממש את ייעודו לעתיד. המיקוד במטרות החברה הן הבסיס של עיצוב הארגון מחדש.  בארגונים או חברות סטארט-אפ תהליך זה מבוצע לפני התחלת גיוס כ”א ובניית הארגון. את התהליך המשולב הזה מתחילתו בשלב האבחון והתכנון ועד להטמעתו וקביעת מנגנון בקרה ופקוח על היישום אנחנו מבצעים יחד עם הדרג הניהולי הבכיר ביותר, ובהצלחה.

אסטרטגיה עסקית וארגונית איננה רלבנטית רק לעסקים בסקטור הפרטי, היא מתאימה ברמת העקרון גם לעסקים וארגונים קטנים, ומיושמת על ידנו גם בקבוצות ספורט, מפלגות פוליטיות, ארגוני מלכ”ר ציבוריים ועמותות. מעט מאוד ארגונים יכולים להרשות לעצמם להיות נחותים בסביבה בה הם פעילים, וכמעט כולם צריכים לעשות החלטות ובחירות על משתני-מפתח תחרותיים כגון: תרבות ארגונית, הון-אנושי, מיצוב, בידול, עלויות, מחירים, איכות מוצרים רמת שירות לקוחות…

“מתודע”- אסטרטגיה משולבת רב-תחומית, הידע והניסיון שלנו היתרון שלך.

מכון-מתודע מציע את שירותי התכנון הניהול והייעוץ הבאים לעסקים וארגונים

 ייעוץ עסקי אסטרטגי מכון-מתודע

ייעוץ עסקי אסטרטגי למיקסום תוצאות והצלחה

מטרות ויעדים מדידים, מיצוב העסק בסביבה העסקית, אסטרטגיות תחרות, מוצרים, שווקים, מחיר, ניהול כספים ומקורות מימון, מיתוג , פיתוח אסטרטגי עסקי וארגוני, תכנית פעולה ומנגנון בקרה.
שלב מתקדם יותר באסטרטגיה הכוללת של עסק או ארגון, כיוונים נוספים וחדשניים, החלטות ופעולות לגבי: חדירה לשווקים חדשים, פיתוח עסקי בינלאומי, התבססות ופיתוח שוק קיים, בידול כן או לא, שת״פ אסטרטגיים, פיתוח מוצרים חדשים ועוד נושאים תוצר ישיר של האסטרטגיה המובילה של העסק או הארגון.

 סטארטאפ-עסקים-מכון-מתודע

סטארט-אפ פיתוח וליווי יזמות והקמת עסק חדש

תהליך וליווי מושלם החל משלב הרעיון ועד הפיכתו לעסק רווחי בקנה מידה גדול בהתאם לצורך וככל האפשר שוק מקומי ובהיקף בינלאומי, לרבות גיוס הון בשלב מתקדם, בניית אב-טיפוס ו״אריזה״ כוללת הוכחת היתכנות בכל פרמטר מקובל. הקמת העסק מעורבת בתכנון ובנייה ארגונית, כוח-אדם שיווק ועוד. ראוי לציין שמתווה ה-מתודע מקורי ומוכח תוצאה של ניסיון רב וידע אקדמי מעמיק. התהליך כולל מנטורינג והנחלת ידע והכשרה מתאימה לצורך הפרויקט. גודל והיקף הפרויקט לא משנה אנחנו נותנים שירות גם לעסקים קטנים.

 סחר בינלאומי מכון מתודע

פיתוח עסקי בשווקים בינלאומיים, סחר חוץ בינלאומי

הגלובליזציה משנה את חוקי המשחק של הסחר הבינלאומי וההתפתחות הכלכלית בעולם.
אנחנו מומחים בעלי ניסיון רב וידע מוכח ומוצלח Hands-On בבנייה ליווי ותפעול של מגוון תכניות אסטרטגיה עסקית ארגונית ושיווקית בסחר בינלאומי.
ליווי מלא, לרבות פיתוח-עסקי, בניית תכנית עסקית, בידול ויתרון-תחרותי, גיוסי הון ושת”פ אסטרטגיים ומיטוב שרשרת האספקה והלוגיסטיקה הבינלאומית

  • נדגיש כי כל שירותי הייעוץ האסטרטגי לעסקים כוללים בנייה והכנה של תכנית עסקית אסטרטגית לרבות תכנית פיננסית ושיווקית במידת הצורך
  • בניית אסטרטגיה שיווקית-במהותה החלק העיקרי באסטרטגיה (מומלץ כחלק מתכנון אסטרטגיה כוללת ואולם ניתן לבצע כפרוייקט עצמאי) על מנת לשגשג בסביבה העסקית ולהגיב נכון לצרכי לקוחות ולחציי המתחרים, כל עסק או ארגון נדרש לשלב אסטרטגיה שיווקית בתכנית שלו, אבחון תכנון והטמעה בהתאמה מושלמת ליעדי החברה, לתת מענה מושלם למתחרים, מגמות בשווקים וצרכי לקוחות, בחברות יצרניות, ארגונים וגם בעסקים ספקי שירותים כמו בתי-מלון לדוגמה.
  • פיתוח ארגוני אסטרטגי ה-(InternalEx) אסטרטגיה עסקית מחייבת שינוי ארגוני כדי להתאים ולחבר אותו להשגת התוצאות המובילות אותו להצלחה. בחינה של משאבי ויכולות החברה, התרבות הארגונית, ההון האנושי, והתאמתם באופן אופטימלי להשגת מטרות הארגון.
  •  פיתוח יכולות תקשורת ותיאום בינתחומי בארגון, התאמת התקשורת והתיאום בין מחלקות הארגון ועובדיו למצב אופטימלי נידרש.
  • פיתוח מנהיגות אסטרטגית, המנהל בארגון ייבחן על פי התוצאות העסקיות, לשם כך עליו ליצור קשר הדוק בין: ההון האנושי והתרבות הארגונית, הפעילות השוטפת ורמת נצילות המשאבים הפיננסיים והחומריים לבין התוצאות שאמורות להשיג את מטרות הארגון. כל זאת תוך הפעלה של מנגנון בקרה  לאיתור טעויות וסטיה מתכנית הפעולה. בנוסף עליו לדאוג לשילוב אופטימלי בין האיטרס האישי של העובד והתכנית האסטרטגית…
  • מימון, גיוסי הון שתפ”ים ומציאת משקיע/ים
  • מיזוג, רכישה ושיתופי פעולה- מהלכים עסקיים של אסטרטגיות צמיחה, ותחליף לפיתוח פנים ארגוני, במהלכו הארגון/עסק צומח דרך אופרציה חיצונית באמצעות מיזוג רכישה או הסכמי שת”פ.
  • ניהול פרוייקטים אסטרטגי בשילוב אלמנטים מטכניקת ה-BPR- גישה מודרנית ויחסית חדשה לניהול תהליכים פנים-ארגוניים ופרוייקטים עצמאיים בכל תחום וענף עפ”י עקרונות אסטרטגיים שמבטיחים יעילות בניצול ההון האנושי, חסכון בעלויות, ניהול זמן מיטבי ושידרוג רמת האיכות.
  • מסלול מיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, ניתן לקבל את השירות במתכונת ניהול פרוייקטלי
  • פיתוח כישורי מנהיגות בסיסיים ויותר

בנוסף ייתאפשר תהליך של תכנון וליווי בזיהוי בעיות, ניתוחן ומציאת פתרונות, וסיוע בהדרכה והטמעת תהליכי שינוי ובקרה.
בתכניי הליבה המגוונים בעסק/ארגון לדוגמא:
♦ שיווק ומיתוג  ♦  רכש ולוגיסטיקה  ♦ פיתוח עסקי גלובלי  ♦ שינוי הנהלה ♦ מכירות ♦
♦ ניהול פרוייקטים אסטרטגי ♦ פיננסים ♦  ייצור ותפעול ♦ טכנולוגיה ומידע ♦ חדשנות
על ההון האנושי בעסקים וארגונים, הובלת תהליכי שינוי ועצוב ארגוני,  אנו דנים בהרחבה בפרק השני של התהליך, בשלב הפיתוח-הארגוני,
השלב המשלים באופטימיזציה העסקית הכוללת עפ”י “מתודע”.

כפתור קשר מתודע

>מסלול מיוחד לעסקים קטנים