עסקים וארגונים

אסטרטגיה עסקית וארגונית היא הכלי היחיד והחשוב ביותר להבטיח את קיומו והצלחתו של עסק בסביבה משתנה ותחרותית, ולהצדיק את הקמתו וייעודו. אסטרטגיה נכונה תקבע איך העסק/ארגון יישתנה ייתחרה ייצמח וישיג את מטרותיו ומימוש ייעודו, בהתאם ליכולות והמשאבים הקיימים.

אסטרטגיה עסקית וארגונית

להתמקד בלעשות קודם את הדברים הנכונים ואח”כ לעשות את הדברים נכון

הייעוץ האסטרטגי משדרג את הייעוץ -העסקי וחשיבותו להבטיח שהמטרות והייעוד שלשמם הוקם העסק יושגו. כל שינוי פנימי או חיצוני שמחוייב ויתבצע יהיה ממוקד תוצאות ויתעדף את מטרות החברה והיעדים שנקבעו, עפ”י התכנית העסקית-אסטרטגית.

עפ”י ה-מתודע” בבסיס התכנון האסטרטגי העסקי שתוצאתו תהיה מפת דרכים- ותכנית פעולה,  שתכליתה להתוות דרך ועקרונות פעולה כיצד על הארגון להשיג את מטרותיו ולהגיע ליעדים שהציב לעצמו. שני מוטיבים עיקריים מתקיימים, האחד התשובה לשאלה מה עלינו לעשות כדי לשפר את מצבנו ולשם כך נקבע יעדים ומטרות לטווחים הקרוב והרחוק, (הרלוונטיים לתוצאות שנרצה להשיג),
והמוטיב השני יהיה מהן הפעולות שעל הארגון לבצע על מנת להשיג מטרות ויעדים אלו בכדי שהעסק יממש את ייעודו כפי שחזוננו לעתיד.

מנסיוננו, כדי להבטיח תכנון אסטרטגי מצוין, שיבטיח מצויינות ויתרון עסקי בשוק, הנחת היסוד היא כי כל בנייה של אסטרטגיה לארגון פעיל כרוכה בתהליך של שינוי ארגוני שיתאים לתכנית האסטרטגית והשגת ייעדי הארגון,  לרבות בתרבות הארגונית ובהיקף שיתאים למשאבי הארגון וייושם בין השאר  במבנה הארגוני, בתהליכים, שיווק, רכש, כוח-אדם ומחלקות נוספות, את תהליך הטמעת האסטרטגיה של העסק/הארגון מוביל בד”כ המנכ”ל וההנהלה, כשלון בהטמעת האסטרטגיה משמעותה ברוב המקרים, הרת אסון למנכ”ל וההנהלה.
מכאן יוצא שהאופטימיזציה האולטימטיבית תושג בשילוב בין בניית תכנית אסטרטגית להתמודדות בסביבה בה הארגון פעיל מחד (ה-External), ומצד שני ביצוע פיתוח ארגוני, בניית האסטרטגיה הארגונית, (ה-Internal),  כדי ל”התאים” את הארגון לתכנית האסטרטגית ואת התכנית לארגון, ובכך להפוך את האסטרטגיה למציאות יומיומית. ראוי להדגיש כי המיקוד במטרות החברה הן הבסיס של עיצוב הארגון מחדש.  בארגונים או חברות סטארט-אפ תהליך זה מבוצע לפני התחלת גיוס כ”א ובניית הארגון. את התהליך המשולב הזה מתחילתו בשלב האבחון והתכנון ועד להטמעתו וקביעת מנגנון בקרה ופקוח על היישום אנחנו מבצעים יחד עם הדרג הניהולי הבכיר ביותר, ובהצלחה.

אסטרטגיה עסקית וארגונית איננה רלבנטית רק לעסקים בסקטור הפרטי, היא מתאימה גם לעסקים וארגונים קטנים, והיא מיושמת גם בקבוצות ספורט, עיריות, מפלגות פוליטיות, ארגוני מלכ”ר ארגונים ציבוריים ועמותות. מעט מאוד ארגונים יכולים להרשות לעצמם להיות נחותים בסביבה בה הם פעילים, וכמעט כולם צריכים לעשות החלטות ובחירות על משתני-מפתח תחרותיים כגון: תרבות ארגונית, הון-אנושי, מיצוב, בידול, עלויות, מחירים, איכות מוצרים שירות לקוחות…

“מתודע”-אמנות ה- InsideOut אסטרטגיה משולבת רב-תחומית, היתרון שלך.

ה”מתודע” מבוססת על מחקרים אקדמיים ומודרניים מוכחים, חקר בניסיון מצטבר של מאות חברות מצליחות בעולם, ופרקטיקה אישית Hands-On בעולם העסקי הגלובלי של יותר מ-25 שנים בהובלת עסקים, סטארטאפים  וארגונים, תהליכי שינוי ובניית אסטרטגיות שמצליחות, בארץ ובעולם

מכון-מתודע מציע את שירותי התכנון הניהול והייעוץ הבאים לעסקים וארגונים

  • אסטרטגיה עסקית ה-(InternalEx) שתגדיר מטרות ויעדים מדידים, מיצוב העסק בסביבה העסקית, אסטרטגיות תחרות, מוצרים, שווקים, מחיר, מיתוג , פיתוח אסטרטגי עסקי וארגוני אורגני, תכנית פעולה ומנגנון בקרה.
  • אסטרטגיה עסקית II ה-(ExternalIn) שלב מתקדם באסטרטגיה הכוללת של עסק או ארגון, כיוונים נוספים לאסטרטגיה, החלטות ופעולות לגבי:
    חדירה לשווקים חדשים, התבססות ופיתוח שוק קיים, בידול כן או לא, פיתוח מוצרים חדשים.
  • פיתוח וקידום סטארט אפ והקמת עסק,
    משלב הרעיון ועד הפיכתו לעסק רווחי בקנה מידה גדול ככל האפשר
  • *** נדגיש כי כל שירותי הייעוץ לעסקים כוללים בנייה והכנה של תכנית עסקית אסטרטגית לרבות תכנית פיננסית ושיווקית במידת הצורך
  • אסטרטגיה שיווקית-במהותה החלק העיקרי באסטרטגיה (מומלץ כחלק מתכנון אסטרטגיה כוללת ואולם ניתן לבצע כפרוייקט עצמאי) על מנת לשגשג בסביבה העסקית ולהגיב נכון לצרכי לקוחות ולחציי המתחרים, כל עסק או ארגון נדרש לשלב אסטרטגיה שיווקית בתכנית שלו, אבחון תכנון והטמעה בהתאמה מושלמת ליעדי החברה, לתת מענה מושלם למתחרים, מגמות בשווקים וצרכי לקוחות, בחברות יצרניות, ארגונים וגם בעסקים ספקי שירותים כמו בתי-מלון לדוגמה.
  • פיתוח ארגוני אסטרטגי ה-(InternalEx) אסטרטגיה עסקית מחייבת שינוי ארגוני כדי להתאים ולחבר אותו להשגת התוצאות המובילות אותו להצלחה. בחינה של משאבי ויכולות החברה, התרבות הארגונית, ההון האנושי, והתאמתם באופן אופטימלי להשגת מטרות הארגון.
  •  פיתוח יכולות תקשורת ותיאום בינתחומי בארגון, התאמת התקשורת והתיאום בין מחלקות הארגון ועובדיו למצב אופטימלי נידרש.
  • פיתוח מנהיגות אסטרטגית, המנהל בארגון ייבחן על פי התוצאות העסקיות, לשם כך עליו ליצור קשר הדוק בין: ההון האנושי והתרבות הארגונית, הפעילות השוטפת ורמת נצילות המשאבים הפיננסיים והחומריים לבין התוצאות שאמורות להשיג את מטרות הארגון. כל זאת תוך הפעלה של מנגנון בקרה  לאיתור טעויות וסטיה מתכנית הפעולה. בנוסף עליו לדאוג לשילוב אופטימלי בין האיטרס האישי של העובד והתכנית האסטרטגית…
  • פיתוח עסקי בינלאומי- סחר-חוץ, איבחון וקבלת החלטות לגבי הפוטנציאל העיסקי שגלום לארגון בשווקים בינלאומיים שונים, זיהוי מקורות ארגוניים ליצירת ייתרון יחסי, בניית אסטרטגיה לשוק הרלוונטי, אופן החדירה לשוק/שווקים נבחר/ים הערכה של סיכונים וקשיים לרבות בירוקרטיה, גיוס הון, שת”פ ועוד…
  • מימון, גיוסי הון שתפ”ים ומציאת משקיע/ים
  • מיזוג, רכישה ושיתופי פעולה- מהלכים עסקיים של אסטרטגיות צמיחה, ותחליף לפיתוח פנים ארגוני, במהלכו הארגון/עסק צומח דרך אופרציה חיצונית באמצעות מיזוג רכישה או הסכמי שת”פ.
  • ניהול פרוייקטים אסטרטגי בשילוב אלמנטים מטכניקת ה-BPR- גישה מודרנית ויחסית חדשה לניהול תהליכים פנים-ארגוניים ופרוייקטים עצמאיים בכל תחום וענף עפ”י עקרונות אסטרטגיים שמבטיחים יעילות בניצול ההון האנושי, חסכון בעלויות, ניהול זמן מיטבי ושידרוג רמת האיכות.
  • מסלול מיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, ניתן לקבל את השירות במתכונת ניהול פרוייקטלי
  • פיתוח כישורי מנהיגות בסיסיים ויותר

במידת הצורך תיתכן התערבות שלנו של תכנון וליווי ב-זיהוי בעיות, ניתוחן ומציאת פתרונות, וסיוע בהדרכה והטמעת תהליכי השינוי ובקרה.
בתכניי הליבה המגוונים בעסק/ארגון:
♦ שיווק ומיתוג  ♦  רכש ולוגיסטיקה  ♦ פיתוח עסקי גלובלי  ♦ שינוי הנהלה ♦ מכירות ♦
♦ ניהול פרוייקטים אסטרטגי ♦ פיננסים ♦  ייצור ותפעול ♦ טכנולוגיה ומידע ♦ חדשנות
על ההון האנושי בעסקים וארגונים, הובלת תהליכי שינוי ועצוב ארגוני,  אנו דנים בהרחבה בפרק השני של התהליך, בשלב הפיתוח-הארגוני,
השלב המשלים באופטימיזציה העסקית הכוללת עפ”י “מתודע”.

קרא על התהליך המשלים של “מתודע-פיתוח ארגוני” בלינק הבא המשך לשלב ב’- פיתוח ארגוני

>מסלול מיוחד לעסקים קטנים