fbpx

יזמות עסקית בינלאומית

 במשך למעלה ממאה שנה, נקודת הפתיחה של חברות סטארט-אפ הייתה התמקדות בשוקי הבית שלהן, חברות יצאו לחו”ל רק לאחר שהתבססו בבית. יתר על כן, כשהביטו אל מעבר לים, לא העזו להרחיק לכת. עם זאת, כיום יותר ויותר מבינות את היתרונות לפיתוח עסקי גלובלי  ומתחילות את פעילותן בשווקים בינלאומיים – ברדיפה אחר הזדמנויות, הן לומדות לנהל פעולות מרחוק.

ליזמות עסקית בינלאומית מקדמה ויתרון חשובים מאד, בין השאר תפקידה בצמיחה ושגשוג של אזורים ומדינות מכריע, היזם החכם יידע לנצל זאת לתועלתו העסקית. אם גמלה בליבך ההחלטה לעשות משהו “שלך” בעל משמעות, לעשות דברים בצורה שונה וטובה יותר בעסק שלך, בעולם, אנחנו כאן לעזור לך.

יזמות עסקית בינלאומית
זיהוי הזדמנויות לצמיחה סביב הגלובוס

מהי יזמות עסקית? יכול להיות שתמצאו לא מעט הגדרות ואולם דבר אחד יהיה עמוד השידרה של הגדרת הפעילות הזו והיא המילה חדשנות. יזמות עסקית היא בעיקר תהליך של הוצאה לפועל של חדשנות באמצעות מכלול הפעולות הדרושות באמצעות יצירת מוצרים/תהליכים חדשים ו/או כניסה לשווקים חדשים, אשר עשויים להתרחש באמצעות ארגון והקמת עסק חדש שנוצר או של תחום פעילות חדש בעסק מבוסס קיים. יזמות מתכתבת באופן הדוק עם המילה סטארטאפ, ויכולה להיחשב בצדק מילה נירדפת לסטארטאפ.
בפרק זה אשר מתאר את אחת מפעילויות הליבה של מכון מתודע נעסוק ביזמות עסקית בינלאומית, אצל יחידים וחברות/תאגידים.

יזמים שואלים את עצמם לעתים קרובות, “האם אני באמת יזם? האם יש לי את מה שנדרש כדי להצליח? האם יש לי מספיק רקע וניסיון כדי להתחיל ולנהל מיזם חדש?” עד כמה שהמחשבה על התחלה ובעלות על עסק עשויה להיות מפתה, הבעיות והמלכודות הטמונות בתהליך הן אגדיות כמו סיפורי ההצלחה. העובדה היא שיותר מיזמים עסקיים חדשים נכשלים מאשר מצליחים.
כדי להיות אחד היזמים המצליחים נדרש יותר מאשר רק עבודה קשה ומזל …(שלא יזיק קצת ממנו). זה דורש את היכולת לחשוב בסביבה של אי ודאות גבוהה, להיות גמיש, להתצטייד באינפורמציה הדרושה וללמוד מנסיונם של אחרים. מנטור צמוד כמו שירות הליווי שאנו מציעים ליזמים בשוק המקומי ובשווקים בינלאומיים מומלץ ביותר, ויכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון.

יזמות אישית מבוססת על תודעה שברוב המקרים אופיינית ליזמים, ואולם הדבר החשוב ביותר זה לשנות דפוסי חשיבה ולפתח זאת באופן וצורה שיסייעו ליזם להימנע משגיאות ולהשיג את מטרותיו האסטרטגיות. במכון מתודע אנחנו מתמחים בליווי ופיתוח חשיבה יזמית שינוי דפוסי חשיבה ואימוץ תהליך קבלת החלטות נכונות להשגיות-על והצלחה.

מילת המפתח שתישלוט ב”יריית הפתיחה” של תהליך התפתחות היזמות היא הזדמנות. ניתן להגדיר הזדמנות עסקית כך: הזדמנויות הן “אותם מצבים שבהם ניתן להציג ולמכור מוצרים, שירותים, חומרי גלם ושיטות ארגון חדשים במחיר גבוה יותר משמעותית מעלויות הייצור שלהם, כיוון שיהיה ביקוש רב להם בקרב הלקוחות באיזור או המדינה הזו. גם לתוצאות גדולות ומוצלחות יכולות להיות התחלות צנועות.

מטבע הדברים גם חברות קיימות יכולות לחפש הזדמנויות, אך הדבר מחייב את ניהולן של חברות אלה ליצור סביבה המעודדת את ההנהלה העובדים לחשוב ולפעול באופן יזמי לקדם צמיחה. סביבה כזו היא סביבה שעוזרת לאנשים להבין שהתנהגות יזמית בתוך הארגון היא גם רצויה אישית וגם אפשרית. זה בונה מכוונות יזמית חזקה, הכלל הוא כי ככל שהכוונה לעסוק בפעילות יזמית חזקה יותר, כך גדל הסיכוי שזה יקרה. כדי ליצור תרבות כזו נדרשת נקודת מבט שונה על אופן ניהול הארגון, והיצמדות מלאה לאסטרטגיה נכונה של הארגון.
במקרים רבים אנו ממליצים ומעודדים את ההנהלה למנות מנהל יזמות בכיר בארגון שבין שאר פעילויותיו יבנה מודל עסקי בינלאומי ואנו במכון חונכים ומלווים אותו.

אנחנו במתודע מכירים באופן ישיר את השווקים הבינלאומיים ברוב היבשות בגלובוס, פעילים בהם הרבה שנים ועוקבים מקרוב אחרי סימני שינויים והתפתחויות שמייצרים את אותן הזדמנויות.
אנו מסייעים ליזמים ותאגידים בשלושה תחומי פעילות עקריים ביזמות העסקית הבינלאומית: מציאת פתרונות לוגיסטיים יצירתיים לפתרון בעיית המרחק אם בניהול או בהפצה, סיוע בהתמודדות בתחומי הרגולציה, משפט, תכנון מס, פוליטיקה מקומית ועוד. גיוס המשאבים הנדרשים לתפעולו וקיומו של המיזם.

התהליך שלנו איתך יכול להתחיל מנקודת האפס של היזמות, קרי הרעיון. בשלב הראשון נחקור ונימצא התאמה מלאה בין הרעיון להדמנויות האופטימליות תוך ניתוח ארוך טווח שלהם. בהמשך תבוא בניית תכנית אסטרטגית משולבת לכל תחומי הפעילות לרבות פיננסים תכנית שיווק ומיתוג מקיפה מבוססת STP –(Segmentation, Targeting, Positioning) גיוס משאבים אסטרטגיות חדירה לשווקים חדשים ועוד. ולאחר מכן בניית המבנה הארגוני הקמת העסק גיוס כוח-אדם ותיפעול.
יש לך הזדמנות להצטרף למכון שלנו ולקבל את הסיוע וארגז הכלים המושלם הנדרש להתחיל ולהיות יזם בינלאומי מוצלח.

    • יזמות עסקית תאגידית ובינלאומית וליווי חברות בשווקים בינלאומיים היא תחום עשייה והתמחות רב-שנים אצלנו. מכון-מתודע הוא פרוייקטור מומלץ ומורשה של מכון-היצוא הישראלי.

יזמות תאגידית באה לידי ביטוי בפעולות יזמיות בשוטף וגישת חדשנות של ההנהלה הבכירה בארגון. פעילות זו מורכבת מהמאפיינים הבאים: הראשונה, יוזמה עסקית חדשה כעסק חדש בתוך ארגון קיים או עסק חדש באופן עצמאי. על ידי הגדרה מחדש של המוצרים או השירותים הנוכחיים של החברה, בדגש על פיתוח וחדשנות טכנולוגית ולא רק, שיטות ונהלים חדשים לייצור פיתוח שווקים חדשים, או יצירת יחידות או חברות אוטונומיות או חצי אוטונומיות באופן רשמי. דרך נוספת ליזמות וחדשנות ארגונית היא אסטרטגיה של שינוי הארגון באמצעות חידוש הרעיונות הבסיסיים עליהם הוא מושתת כשהרעיון של התרחבות לשווקים בינלאומיים הוא נדבך מרכזי בטרנספורמציה הזו. אסטרטגיה זו מומלצת על ידנו לארגונים שרוצים להוביל בתחומם ולשלוט על נתח-שוק גדול במיוחד.

התהליך שלנו איתך יכול להתחיל מנקודת האפס של היזמות, קרי הרעיון. בשלב הראשון נחקור ונימצא התאמה מלאה בין הרעיון להדמנויות האופטימליות תוך ניתוח ארוך טווח שלהם. בהמשך תבוא בניית תכנית אסטרטגית משולבת לכל תחומי הפעילות לרבות פיננסים תכנית שיווק ומיתוג מקיפה מבוססת STP –(Segmentation, Targeting, Positioning) גיוס משאבים אסטרטגיות חדירה לשווקים חדשים ועוד. ולאחר מכן בניית המבנה הארגוני הקמת העסק גיוס כוח-אדם ותיפעול.
יש לך הזדמנות להצטרף למכון שלנו ולקבל את הסיוע וארגז הכלים המושלם הנדרש להתחיל ולהיות יזם בינלאומי מוצלח.

contact page