להפוך מיתון לצמיחה ואיזון

להפוך מיתון לצמיחה ואיזון מכון מתודע אסטרטגיה

כיצד להתמודד ולהפוך מיתון לצמיחה ואיזון בתקופה של אי וודאות כמו בקורונה

ניתוח ההתאוששות של עסקים ברמה הגלובלית בשנה האחרונה מראה בבירור כי למרות השנה הקשה הרבה עסקים התאוששו מהר מן הצפוי, וחלק מן המגזרים בכלכלות רבות הראה התאוששות וחזרה לרמה לפני משבר המגפה. שנת 2021 צפויה להיות שנת צמיחה (אמנם קטנה יותר) ברוב ארצות העולם המערבי. התוצר המקומי הגולמי העולמי יחזור לרמות שלפני המשבר עד סוף 2021, בהובלת התאוששות חזקה בסין, אומרים כלכלני ה-.OECD

העולם שרוי במיתון העמוק ביותר מאז מלחמת העולם השניה, מעולם לא ראינו נושא שתהיה לו השפעה כה פתאומית וחמורה על העסקים ועל החברה בכללותה. בכל מדינה בעלי עסקים וארגונים אומדים את עלויות הנזקים, וממשלות נאבקות עם “סגרים” חדשים וכלכלות בעולם נאבקות בשיעורי האבטלה הגבוהים.

מדד הבורסה הגלובלי (FTSE) ירד לשפל הגדול ביותר מאז 2008, זה משפיע בין השאר על משקיעים שיינקטו משנה זהירות כפול ומכופל בבואם להשקיע במיזמים חדשים או קיימים.

מחקרים מצביעים על כך שהצרכנים עדיין חשים חרדה לחזור לחנויות. 67% מהלקוחות לא יכולים או מוכנים לנסוע יותר מ-5 ק”מ לקניות. שינוי זה בהתנהגות לקוחות הגדיל משמעותית את הקמעונאות המקוונת, עם הכנסות גלובליות של 3.9 טריליון דולר ב-2020.(…אין רע בלי טוב), מכאן שצריך לדעת לזהות הזדמנויות גם בעיתות קשות כמו אלו, ודי להזכיר גם את חברות התרופות שמשגשגות בימים אלו וצומחות במאות ואלפי אחוזים, ותכני און-ליין כמו: משחקים, הימורים, בידור וכד’

החל מקיץ 2021, כאשר החיסון עשוי להיות זמין יותר, אנו מצפים למציאות פוסט-קורונה…בהנחה שהמוטציות לא יכריעו אותנו.

מנהלים צריכים לזהות שינויים שיוצרים הזדמנויות ולקבוע עד כמה הם קבועים. שינויים רבים יהיו זמניים, משום שהם אינם מונעים על ידי העדפת לקוח או צרכים אלא על ידי התערבויות ממשלתיות. להכיר מה הוא זמני לעומת קבוע, להבין למה, ולתכנן השקעות בהתאם. ניתוח ההנחות והאסטרטגיות במגזר שלך, עשוי לחשוף הזדמנויות מעניינות להשקיע בחוכמה במוצרים, בשירותים, בלקוחות או בערוצים, או לעסוק במיזוגים ורכישות.
זה הזמן לבחון את המודל העסקי שלך, לחדד את החושים שלך במציאת הגיון בהתנהלות שלך במציאות הזו ובמציאת הדרך הנכונה שעליך לבחור. כאן אנחנו יכולים לעזור לך רבות בבחינה ואספקת ארגז-כלים מתאים שיתרום ביעילות להתאמת האסטרטגיה שלך עם סביבת הפעילות המשתנה בין אם זו אסטרטגיית הישרדות ואיזון או צמיחה בהתאם להזדמנויות שנאתר איתך ביחד.

מה שאנחנו לא יודעים הוא העיתוי, קנה המידה וההיקף של שינויים אלה, לשם כך נדרשת בניית אסטרטגיה מדורגת ונכונה. בהנחה שהבחינה והתכניות ייעשו עפ”י המודלים האסטרטגיים והחדשנות שאנחנו ממליצים עליהם (אנחנו כמובן גם נותנים ליווי בתהליך) לרבות בחינת שינוי בהרגלי לקוחות (כתוצאה מחשש…בלבול…), מהם הגורמים לשינוי, כיצד מגיבים המתחרים ובניית המודל העסקי החדש שלך כשמסחר בינלאומי ויציאה לשווקים חדשים יכול להיות אופציה, אם תרצו. האתגר העקרי שלך הוא להתאים את אסטרטגיות השיווק לאור סביבת הפעילות שהשתנתה. דבר נוסף הוא בחינה ועדכון של מיתוג העסק או מוצריו לאור השינויים.

הזדמנויות רבות בתקופת מיתון נובעות משום שלשינוי יש השפעה דיפרנציאלית על פלחי שוק, צרכנים, מגזרי תעשייה, חברות ומותגים. כשם שכמה משקיעים חכמים (או אולי לא כל כך חכמים!) יכולים ליהנות מניצול הפרש המחירים בין שני שווקים או יותר — המשווקים הנבונים יכולים לנצל לטובתם את ההשפעה הבלתי אחידה של המיתון.

מכון מתודע כאן לעזור לכם בפיתוח אסטרטגיות שיסיעו בידכם להפוך מיתון לצמיחה ואיזון, אתם במרחק מייל או שיחת טלפון מאיתנו. זה יכול להיות ההבדל בין דעיכה לצמיחה ואיזון.