אסטרטגיה עסקית, זה לא רק שיווק, התמונה המלאה

,המתודה של “מתודע” בתחומי הייעוץ העסקי ו/או ארגוני,
אנחנו לא מנחשים את העתיד, אנחנו עוזרים לך ליצור אותו                                                                       
עקרונות האסטרטגיה העסקית של “מתודע”- הטכניקה המוכחת כאפקטיבית ביותר להישגיות
• ההגדרה של אסטרטגיה: “תכנית-עילית” שתכליתה להשיג תוצאות רחוקות טווח, התואמות את המטרה והחזון של העסק, והמביאה בחשבון את המשאבים והסביבה בה הוא פועל
כל פירמה יכולה להשפיע על קביעת גורלה בטווח הארוך, וצריכה אף חייבת לקבוע לעצמה אסטרטגיה.
כפועל יוצא נאמר, כי ייעוץ עסקי, כמקובל במקומותינו, שעקרונות החשיבה, האבחון והתכנון הם תוצאתיים-שיטתיים, בכל רמה תפעולית ומחלקה בארגון, קרי, שהמוטיב המוביל בתכנון יהיה מיקוד בהשגת מטרות יעדים ותוצאות ארוכי טווח, הוא הדרך האפקטיבית להבטיח מיקסום תוצאות שישפיעו על ההצלחה לאורך זמן רב.
חשוב לדעת, אסטרטגיה בעסקים איננה כלי שיווקי בלבד, אף על פי שכך מקובל לחשוב, זהו תהליך מגובש מובנה ומוכח כתכנית למיקסום תוצאות, להצלחה, בכל רמה ותחום. לכן, חיוני לבנות תכניות מישנה לכל תת-מחלקה בעסק.הגישה של “מתודע” היא ראייה של התמונה הרחבה ביותר ומביאה בחשבון גורמים אנושיים סביבתיים ואנושיים שיכולים לגרום לכישלון, וכן את הסביבה העסקית בה העסק/ארגון פעיל

מודל האסטרטגיה העסקית שלנו מושתת על מערכת מנוסה ויעילה של עקרונות, “כלי עבודה”, גמיש ומתאים לעסקים קיימים, קטנים או גדולים, שמעוניינים לצמוח ולהתפתח, לצלוח משברים, לפתור בעיות, לפרוץ לשווקים בינלאומיים, וגם ליזמים עם רעיון להקמת עסק חדש, או סטארטאפ טכנולוגי.

במידה ונידרש, אני וצוות שותפיי לעשייה, כבעלי ניסיון מגוון ורב-שנים,  מטפלים גם בעולמות התוכן הפונקציונלים שקיימים בכל עסק, שיווק, תפעול, כספים, כוח-אדם, מו”פ… מזהים ופותרים בעיות ובונים מתווה שיוביל לתוצאות. בסיס המתווה הוא בנקודת ראותו, חזונו, של בעלי העסק ו/או ההנהלה הבכירה, והוא כולל:
אבחון מצבו העכשווי של העסק או לחילופין אבחון וניתוח של מיזם חדש. מהי האסטרטגיה הנוכחית (אם קיימת), עקרונות מנחים, זיהוי בעיות המפתח המרכזיות, מגמות חיצוניות ופנימיות, הגדרת אלטרנטיבות, הגדרה מדויקת של מטרות לטווח רחוק, ובניית תכנית פעולה, אסטרטגיה חדשה, לצורך הקצאת המשאבים וקביעת עקרונות הפעולה והשגת התוצאות הרצויות הקרובות והרחוקות של הארגון אותן שואף בעל העסק וההנהלה להשיג, באופן האפקטיבי ביותר. סוג התכנית משתנה לפי גודל הארגון וסביבת הפעילות.

לגבי דידי, כמי שתפיסת המושג “ארגון עסקי”, מדמה “מכונה” המשלבת בקירבה מערכת חברתית תרבותית, אני סבור שלא די במיומנויות מקצועיות וטכניות כדי לנהל צוות, מחלקה או ארגון.
במחקרים הוכח מעל לכל ספק כי, עסקים נכשלים בעיקר בגלל בעיות בניהול. מנהלים פועלים בתנאי אי-ודאות ומשיגים תוצאות באמצעות העובדים שלהם. חשיבות המנהל/ים וכוח האדם בעסק ויחסי האנוש ביניהם, חשובים לעין ערוך, וזאת, מבלי לזנוח את משימות ומטרות הארגון, ההיפך הוא הנכון. באסטרטגיה עסקית מוכוונת תוצאות דרושה מוטיבציה פנים ארגונית גבוהה אצל העובדים כדי למקסם את התפוקות שלהם, להשגת המטרה. לכן הטכניקה שלנו שואפת להשיג התאמה מיטבית בין העובדים והמנהלים שבארגון, ברמת השותפות החזונית, ערכים, עקרונות פעולה ועוד. לשם כך נשתמש ביישום משולב של טכניקות האסטרטגיה החברתית והאסטרטגיה המנטלית, שהם מודלים סוציופסיכולוגיים בשילוב עקרונות אסטרטגיים, בכל רמה של מרקם אנושי בארגון, ובמיוחד בקרב שדרת המנהלים וההנהלה הבכירה.
בנוסף ניגע, במידת הצורך, בקשר בין האסטרטגיה המוצעת לסביבה החיצונית וגם כאן נבצע התאמות למבנה הארגוני ויעילות הביצוע כתוצאה מכך.
בבואנו לבחון את פרויקט הייעוץ האסטרטגי המתבקש על ידך, שני תנאים מוקדמים יהיו, האחד, הגדרת הבעיה בפירוט ובהירות והתוצאה המתבקשת. והשני, תידרש הקצאת זמן לצורך כך של כל הגורמים המעורבים בעניין.
כבעל ניסיון ניהולי בכיר ביותר של למעלה מ-30 שנה גם בארגונים עסקיים בינלאומיים, הובלת תהליכי שינוי וצמיחה עסקיים, ניהול ואימון אלפי אנשים, אני משוכנע שהמתווה של “מתודע” פרי ניסיון מוכח ומוצלח של החברות המובילות בעולם, הוא האפקטיבי ביותר עבורך להישגיות אולטימטיבית.

 ! אנחנו לא מנחשים את העתיד, אנחנו עוזרים לך ליצור אותו.